Friday, December 05, 2008

ChRisTmas Party at Tot's School


Salam buat teman-temanku...terima kasih kerana sudi mengjenguk2 ke blog ini. Actually sudah lama ien nk updatekn blog ni, tapi ada je halangan yang tidak dapat dielakkan. Iyelah, memandangkan skang ni sudah ade anak 2 macam2 perkara yang harus diutamakan dulu.Walaubagaimanpun untuk memenuhi permintaan dari semua teman2 i will try my best to updated my blogsite every single day on my routine day of life. Thanx to all friends yang banyak memberi dorongan dan ajakkan untuk menulis blog ini. Hope kite dapat share pengalaman and moment event.

For today event, ien biasanya akan bawa Ijam & Aisyah ke Tot's School(ala-ala pre-school) setiap hari Khamis di Yacht Club,Port Moresby. Bermula dari pukul 9pagi-11pagi. All mommies2,makcik2,pakcik2,sedara2 pun leh join..hehehe.Sekali-sekala nak jugak bawa diorang ni berjalan-jalan. Kasi minda meluas lagi. Di PNG (Papua New Guinea) pe la ade nak dikatakan. But for sure tinggal kat sini memberi peluang yang banyak untuk kita melapangkan masa dengan anak-anak dan suami. More quality time for them. Tidak mengapa kalau nak tahu mengenai PNG nih ien akan updatekan pada masa yang akan datang. Yang rasa tak puas hati hari ini ialah ada Christmas Party kat sekolah. Aduh..diorang ni dah la tak hantar emel informing pasal party ni. Bukan ien saje ada jugak mommy2 yang tak dapat. Datang pulak dengan tangan kosong. Kebanyakkan ahli-ahli yang handle sekolah adalah orang baru pada tahun ni. Jadi kelam kabut sikitla arrangement nya. Macam mana pun datang ke sekolah macam biasa jek. Kebanyakkan yang hadir ke sekolah ini tergolong dari orang2 yang elit la. Ala2 membership kt Yacht Club. Ada yang datang dari China, Jepun, Perancis, Filipina, Thailand, Cambodia, Laos, England and mostly dari Australia. Tapi org2 Malaysia pun ade jugak. Memang seronok menghabiskan masa di sini. Bukan saja dapat berjumpa dari pelbagai bangsa tapi dapat belajar dan berkongsi bahasa,masakan,e.t.c. Ijam pun makin lama mendapat kawan yang ramai. Seronok dengan child life. Aktiviti yang selalu diorang buat seperti painting, artwork, reading time, dancing & singing. Makanan dan minuman disediakan oleh kelab itu. 
 
Celebration tahun ni tak sama macam tahun lepas. Dulu ade santa claus bagi2 hadiah..tahun ni hampeh. Kalau Ijam jumpe santa..mesti nangis la..hehehehe hadiah pun tak dapat. Kesian Ijam melihat kawan2 yang dapat hadiah.Yang penting dapat makan aje.hehehe..Oklah rasanya sampai disini dulu..untuk blog yang pertama ni kalau sesape yang ingin comment atau memberi pandangan silala ajukan ek..hehhehe..tata


No comments: